streda 6. októbra 2010

Deň siedmy


Dnes som sa cítila ako na dobrej húsenkovej dráhe. Emočne som lietala hore, dole, hore a zase dole. Hore. Dole.  Nahnevanosť sa striedala s radosťou a nádejou, že všetko sa na dobré obráti, aby ju večer vystriedal chvíľkový strach, že veci nepôjdu tak ako majú.  Celkovo však prevládla radosť z dobrej jazdy a neha. Vlastne vydarený deň.

Ráno som mala stretnutie s Merlotom. Má štyridsať. Kráčala som po Dunajskej a napadlo ma kúpiť mu narodeninovú sviečku a nejaký koláč. Sviečky robia ten správny dojem a aj ten najsilnejší chlap sa vráti do svojho detstva aspoň na malú chvíľu. Mám to odskúšané. Muži sú vlastne ako také malé deti, ktoré sa vedia tešiť hlúpostiam a je dobré ich chváliť, a keď im niečo nevyjde, treba stále za tým vidieť ich dobrý úmysel. Pretože čokoľvek robia, robia s dobrým úmyslom presne ako deti. Nepoznám zákerného muža, čo o ženách nemôžem povedať.

Moje pracovno-súkromné rendezvous bolo ako obligátne v spa. Začína z toho byť rituál. Dvakrát zaklopať na dvere, ktoré sa po chvíli otvoria a stojí tam vysoký muž v bielom župane. Vždy sa mi pozrie najskôr do oči a jeho oči sa na malú chvíľu rozžiaria. Alebo sa mu jednoducho rozšíria zreničky, lebo vie, čo bude nasledovať. Nemala by som byť patetická, mohla by som byť vysmiata a obvinená z naivity. V tomto prípade si budem stáť za svojim. Rád ma vidí. Holý fakt založený na desaťročnej známosti. Desať rokov sa poznáme, míňame a zase stretávame. Občas sme ako manželia pod  rokoch. Aj dnes som sa tak cítila. 

Boli sme ticho a objímali sa. Len tak obyčajne cítili teplo toho druhého, žiadne zbytočné pohyby, len také vzájomne upokojenie, vyvolanie pocitu, že sme tu jeden pre druhého, alebo len obyčajná túžba byť objatý. Neviem, ale pri spomienke na to mám teraz slzy na krajíčku. Bolo to odzbrojujúce, inšpirujúce, alebo len tak silné a pekné. Trvalo to možno desať pätnásť minút, kým sme sa na seba pozreli, aby sme vzápätí uhli pohľadom a snívanie zahnali dlhým milovaním. Nezvyknem používať slovo milovať, ale dnes sa mi tu iné nehodilo. Bola v tom jemnosť, harmónia a nekonečná neha.

Áno neha. 

Tečú mi slzy a v hrdle mám hrču. Vybavil sa mi Severan v čase svojej najväčšej zamilovanosti. A vybavila sa mi neha. Vybavili sa mi orchidey a vybavila sa mi neha. Najromantickejšia kytica môjho života. Merlot. Severan. Neha. Láska. Neha. Priateľstvo. Harmónia. Neha.

Neha.
Ne ha.
Neha.

Krásne slovo. Vyslovujem si ho potichu pre seba. Znie presne tak ako to čo vyjadruje...

Vkladám slovo  do google. Wikipédia ponúka tri citáty a ja neviem, ktorý sa mi páči viac. Všetky. Páčia sa mi všetky.Povzdychnem a uvedomujem si, že som sa nechala uniesť a klasicky úplne odbočila od toho čo malo byť napísané. 

Teraz práve zvíťazila neha a všetko ostatné je vlastne nepodstatné...


Prikryl ma. Boli sme ticho. Každý vo svojom svete. Myslela som na to aké to bolo pekné. Ako som to mala so Severanom, ako veľmi mi ho dnes pripomenul. 

Myslela som na to, prečo mi poslal svadobné oznámenie. Prečo sa so mnou stretáva.  Prečo mám pre neho slabosť. Prečo ho mám vlastne stále rada. Prečo si ho vážim a rešpektujem. Prečo som schopná odpustiť mu veci, ktoré u druhých netolerujem...

Vytiahla som knihu a podala mu ju. Urobila predslov a pozorovala ho, zatiaľ čo trhal priesvitný obal. Chvíľu čítal. Len tak začal čítať, aby na konci povedal, že to asi nie je kniha na dobrú noc a ja som s úsmevom pritakávala, že sa opäť nemýli.  Má pekný hlas.  Aj Severan mi čítal. Čítal na dobrú noc, alebo rozprával rozprávky a vždy začínal vetou „za siedmimi horami, za siedmimi dolinami, kde sa piesok lial a vody sypala...“, aby následne minimálne slovne vytváral ilúziu nášho dokonalého života...

Potrebujem preplesk, alebo studenú sprchu. Ja dnes myslím na Severana. Merlot mi pripomenul Severana, alebo len pocity, na ktoré som takmer zabudla. Presne to sa dnes stalo.


 Keď miluješ, objavuješ v sebe toľké bohatstvo, toľkú nehu a toľko citu, až je ti na neuverenie, že si schopný toľkej lásky.
Neha a milota nie sú znakmi slabosti a zúfalstva, ale prejavmi sily a rozhodnosti.
Nikto iný mi nedá lásku, priateľstvo, vrúcnosť a nehu, ktorú nemá sám v sebe.



Druhý lístok: cvičenie áno, práca áno, písanie áno a neha...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára