utorok 29. januára 2013

Pokriky


Domov som sa vrátila v euforickej nálade. Nič mimoriadne sa neudialo. Mala som len obyčajné stretnutia, ktoré priniesli slovné barličky ako pochvalu a celkový pocit uznania. Tešila som sa z toho a brala som to ako také vonkajšie potvrdenie, že som na dobrej ceste. Napadlo mi, že potrebujem tieto potvrdenia, že je síce fajn, že ja viem, ale že je to ako s tou pravdou. K čomu mi je pravda, keď som osamelá v jej zdieľaní. K čomu mi je skutočnosť, že ja viem, keď som osamelá v jej zdieľaní.

Tie slovné barličky sú ako pokriky okoloidúcich na ceste, povzbudzujúce ísť ďalej. Chvíľu som sa zamýšľala nad tým, že by som sa chcela dostať do stavu, že ich nebudem potrebovať, že budem tak vyzretá, že bude dôležitý môj vnútorný pokoj, moja vlastná pochvala. Rozmýšľala som ako to majú nejakí budhistickí mnísi, alebo nejaká matka Tereza, či naozaj dokážu byť šťastní aj bez týchto externých konfirmácií. Určite sa dá žiť bez nich, ale s nimi je to nejako lepšie.

Stále si myslím, že je dôležité, že ja viem, že ja sa pochválim, ale rovnako fajn sú aj pokriky okoloidúcich, jediný rozdiel je, že čokoľvek robím, robím kvôli sebe, nie kvôli pokrikom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára